Fra bestyrelsen

Bestyrelsesmøde den 25. maj 2022.

 

Tilstede: Bo Vitting, John Kleiner, Helle Østergaard, Kate Holmegaard. Suppleant: Gitte Jensen

Referent: Janne Westlund.

  1. Havevandring: Der er gået havevandring og 49 haver er noteret til at få et skriv inden 14 dage.
  2. Opfølgning fra fællesarbejdet: Ca. 30 haver var repræsenteret – Vi nåede en del. Forslag: Hvis der er større projekter vil vi overveje muligheden for at indkalde til en ekstra arbejdslørdag – eksempelvis anlæg af bålplads, parkeringspladser m.m.
  3. Info vedr. vandledninger: Helle informerede kort om vores nye vandledningsprojekt – aftal individuelt hvad du skal have lavet med Nr.Borup maskinstation når de kommer på din vej.
  4. Nye oversigtskort til kolonien: Udsættes til næste gang.
  5. Affaldsproblem i kioskområdet – hvad gør vi?: Skraldespandene skal tømmes hver dag – Janne tager en snak med Ole om affaldet.
  6. Oprensning af side-afvandingskanalerne: Det er op til de enkelte havelejere at rense det stykke kanal der støder op mod ens have. Kate og Lisbeth vil undersøge muligheden for at man kan lave en fællesoprensning af kanalerne.
  7. Helle informerede kort om hvilke haver der overdraget/solgt.
  8. Brug af kioskområdet: Lokalet bag kioskområdet er KUN til åbne arrangementer – ikke lukkede fester. Og primært til koloniens folk.
  9. Daglig drift: John og Kate står for daglig drift – Helle laver håndværkerliste. Alle akutte ting sorterer under daglig drift.
  10. Brev fra medlem: Helle orienterede kort om brev og det er printet til protokollen.
  11. Evt: Kommunikation: Heraf kunne vi konkludere at vi arbejder på at blive bedre til at kommunikere – både internt i bestyrelsen, men også ud til medlemmer.

Næste bestyrelsesmøde er den 13. juni kl. 18. juni hos Lisbeth – Grevindevejen 19.

 

 

 

 

 

 

Bestyrelsesmøde tirsdag den 3. maj 2022.05.03

Tilstede: Bo Vitting, Helle Thorsen, John Kleiner, Lene Jacobsen, Kate Holmegaard og Suppleant Gitte Jensen.

Referent: Janne Westlund.

  1. Forberedelse af fælles arbejdsdag:

Maling af træværk ved kiosk – Lene står for malerarbejdet (6 personer + Lene).

Ukrudt i kioskområdet – Janne organiserer ved kioskområdet (6-8 personer + Janne).

Buskrydde ved P-plads – Bo står for det – (5 personer + Bo).

Klip af græs – Bo sørger for det (2 personer + Janne + Bo).

Trailerkørsel til genbrugspladsen (2 personer har meldt sig).

Oprydning af bålplads – Kate sørger for det (4 personer + Kate).

Numre ved trailerplads – John sørger for det (6 personer + John).

Hundekroge – John indkøber 2 kroge.

Ternen rengøres – Lisbeth og Mia ordner det.

24 tilmeldte + Bo, Kate, John, Lene, Lisbeth og janne deltager.

 

  1. Daglig drift hvad indebærer det:

Vi har drøftet hvad daglig drift indebærer. Kate og John står for daglig drift.

 

  1. Vandspild på åbningsdagen:

Opsamling af medlemmer der havde vandspild på åbningsdagen.

Helle orienterer Bitten på kredsen.

 

 

  1. Projekt ny vandledning:

Vi forventer, at arbejdet med nye vandledninger starter den 9. maj. Helle orienterer løbende via facebook.

 

  1. Drift af kiosk:

Vi har drøftet driften af kiosken.

 

  1. Vejskrab og nødder – forespørgsel på pris på vej.

Vi har 2 tilbud på afretning/opfyldning af veje. Det påhviler stadig hver enkelt havelejer at etablere/vedligeholde vejen. Vi foreslår at man snakker sammen på vejen og samlet får lavet vejen. Det samme gælder de haver der ligger op mod bække – lav evt. kollektiv aftale om oprensning af bække.

 

  1. Haver til salg/solgte haver:

      Helle orienterede kort om de haver der er til salg/solgt.

      Ved interesse kan man henvende sig til Helle.

 

      10. Evt: Næste bestyrelsesmøde kl. 17 ved kiosken – havevandring+møde.

 

 

 

 

 

Bestyrelsesmøde torsdag den 10. marts 2022.

Tilstede: Lene Jakobsen, Lisbeth Nielsen, Helle Østergaard, Bo Vitting, John Kleiner, Kate Holmegaard og Janne Westlund.

Referent: Janne Westlund.

Konstituerende møde: Kort orienterende møde om bestyrelsens arbejde.

Helle er formand.

Janne er sekretær.

Byggeudvalget består af Kate Holmegaard, Lene Jakobsen, Bo Vitting og John Kleiner.

Daglig drift: Kate Holmegaard kontaktes – 27288351 og John Kleiner – 50487837.

(Herunder aflæsning/opsyn af vandur).

Lene står for udlejning af telt – 28739445

 

1. Vandåbning den 26/3 kl. 11.

Lisbeth – Grevindevejen

Lene – Baronessevejen og Fyrstevejen

John – Bådevænget og Adelsvejen

Bo – Kiosken

Kate – Kronprinsvejen

Helle – Hertugvejen

Christian – Kongevejen

 

1. Kiosk:

John får lavet det sidste færdigt på toilet i kiosken. John kontakter Lene når det er færdigt til at blive malet.

Helle sørger for at varmepumpen kommer op inden sæsonstart.

Fredag den 25. marts kl. 11 gør Kate og Lene klar til åbning af kiosk.

 

  1. Nye mødedatoer:

Mandag den 4. april kl. 18 hos Kate.

Tirsdage den 3. maj kl. 18 hos Bo.

 

 

 

Fællesarbejde er fastsat til lørdag den 11. September kl. 10-13.

Nærmere info om hvad vi skal have lavet kommer efter vores næste bestyrelsesmøde 6. September.

Der vil blive sørget for en øl eller vand i pausen kl. 11.30 og 2 stk  håndmadder pr. Person samt 1 øl eller vand under maden, som vi spiser når vi er færdige kl. 13..

 

Af hensyn til indkøb af øl/vand og mad er det vigtigt i tilmelder jer senest søndag den 5. September til Helle  sms 28153405

 

Mailadresser

På generalforsamlingen blev det besluttet at korrespondance mellem bestyrelsen og medlemmer foregår på mail, selvfølgelig kun for dem der har en sådan, men derfor er det nødvendigt for os at vi har en opdateret mailadresse fra jer.

Send mig venligst en mail så jeg kan tjekke om vi har jeres mail adresse eller om den er korrekt.

 

 

 

 

 

 

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

Søs Cordes McFeely | Svar 08.06.2022 14:13

Kan ikke se konklusioner i ref fra best.møderne. I har drøftet daglig drift,men hvad er konklusionen? Dato for næste best.møde?

Helle Østergaard Thorsen | Svar 20.05.2022 08:13

Hej Søs
Det er besluttet på en generalforsamling at referater fra diverse møder bliver lagt på hjemmesiden, og der bliver hængt et op i vores opslags kasse.

Søs Cordes McFeely | Svar 19.05.2022 08:08

Jeg mangler årstal for de forskellige møder/arrangementer. Kan referater ikke komme i postkasserne ?Ikke alle har FB eller kender til denne hjemmeside.

Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

I går | 09:02

Hej Susanne
Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har lyst til at få fremvist min have. Den er netop vurderet og klar til salg. Mvh Suna, 40407340.

...
02.07 | 21:56

Er interesseret i at købe et kolonihavehus med have. Er der noget til salg nu eller er der nogen som tænker at sælge senere?

...
02.07 | 14:37

Hej. Hvilke haver med hus er til salg nu? 😊

Vh Pernille

...
02.07 | 14:36

Sorry. Den røg da helt forkert den besked 😆

...
Du kan lide denne side