Salg af have

Hvis man ønsker at sælge sin have, skal man henvende sig til bestyrelsen eller på Kredskontoret, der sørger for, at haven kan blive vurderet. Vurderingen gælder i 12 måneder, og det koster 400 kr. at få haven vurderet. Formanden vil altid blive orienteret om vurderingsresultatet.

Når sælger har fundet en køberskalman tale med en fra haveforeningens bestyrelse – normalt formanden. Her skal køber og sælger underskrive skemaet ”Ansøgning om salg af have”, og samtidig skal bestyrelsen sikre, at køber får lidt at vide om foreningen og de rettigheder/pligter, der følger med ved køb af hus og leje af grund i foreningen. I Venezuela kan det f.eks. være vores mange oversvømmelser, der skal oplyses om, og derudover er der så pligter som renholdelse af have, fællesarbejde, betaling af haveleje o.l.

Når der foreligger underskrifter fra sælger, køber og bestyrelse på ansøgningen, afleveres den på Kredskontoret, hvor køber og sælger så mødes for at underskrive kontrakten.

Man skal så bare lige huske, at ansøgningen skal afleveres på kontoret/i postkassen senest tirsdagen før den onsdag, man ønsker at handle.

En have må aldrig sælges for et beløb, der overstiger vurderingsprisen.

PS.: Man kan få en salgsannonce på Venezuelas hjemmeside, hvis det ønskes. (www.kolonihavenvenezuela.dk)